Na konci března proběhl první z plánovaných workshopů, a to na téma Manažerská výsledovka pro vysvětlení dosaženého hospodářského výsledku.
A bylo to skvělé! Nejen, že se velice vydařily prezentace využití manažerské výsledovky ve společnostech KOVOLIS HEDVIKOV a.s. a Karel Kaňák, s.r.o., ale proběhla i živá diskuse a svoji manažerku s námi sdílelo hned několik uživatelů z různých oborů. Ze zpětné vazby víme, že zazněly informace prospěšné pro mnoho účastníků.
Sestavit opravdu vypovídající manažerku není úplně triviální, protože se musí přizpůsobit businessu konkrétní společnosti. Tomu, co je právě pro tuto společnost důležité. Podle nás v GISTu, ale existuje pár pravidel, které by měla splňovat každá manažerka.
Především by měla:
oddělovat tvorbu a spotřebu krycího příspěvku (KP),
pro výpočet tvorby KP použít kalkulované variabilní náklady prodaných výrobků, nikoliv těch vyráběných v daném období na sklad,
ukázat, jak se KP postupně spotřebovává po jednotlivých útvarech či procesech a pro každý útvar sledovat takové skupiny nákladů, které jsou pro daný útvar důležité a ovlivnitelné,
hodnotit minimálně aktuální měsíc a YTD a porovnávat je s minulým obdobím, s plánem, s výhledem,
ukazovat odchylky a jejich příčiny, s tím, že na každou část manažerky má navázat podrobnější analýza odchylek v prodeji, výrobě, nákupu, hospodaření středisek…
30. 4. 2021 proběhne další workshop, tentokrát na téma Hodnocení ziskovosti produktů a zákazníků.
Workshopy Praktického Controllingu jsou pravidelná online setkání nad Controllingovými a Business Intelligence tématy. V úvodu setkání vždy konzultanti GIST Consulting nabídnou metodický pohled, následně probíhají inspirativní ukázky konkrétních controllingových řešení našich zákazníků.
Zde máte možnost přizpůsobit soubory cookies dle kategorií, jak vyhovují nejlépe Vašim preferencím.
Technické cookies
Technické cookies jsou nezbytné pro správné fungování webové stránky a všech funkcí, které nabízí a nemohou být vypnuty bez zablokování funkcí stránky. Jsou odpovědné mj. za uchovávání produktů v košíku, přihlášení k zákaznickému účtu, fungování filtrů, nákupní proces nebo ukládání nastavení soukromí. Z tohoto důvodu technické cookies nemohou být individuálně deaktivovány nebo aktivovány a jsou aktivní vždy
Analytické cookies
Analytické cookies nám umožňují měření výkonu našeho webu a našich reklamních kampaní. Jejich pomocí určujeme počet návštěv a zdroje návštěv našich internetových stránek. Data získaná pomocí těchto cookies zpracováváme anonymně a souhrnně, bez použití identifikátorů, které ukazují na konkrétní uživatelé našeho webu. Díky těmto cookies můžeme optimalizovat výkon a funkčnost našich stránek.
Preferenční cookies
Preferenční cookies umožňují, aby si webová stránka zapamatovala informace, které mění, jak se webová stránka chová nebo jak vypadá. Je to například Vámi preferovaný jazyk, měna, oblíbené nebo naposledy prohlížené produkty apod. Díky těmto cookies Vám můžeme doporučit na webu produkty a nabídky, které budou pro Vás co nejzajímavější.
Marketingové cookies
Marketingové cookies používáme my nebo naši partneři, abychom Vám dokázali zobrazit co nejrelevantnější obsah nebo reklamy jak na našich stránkách, tak na stránkách třetích subjektů. To je možné díky vytváření tzv. pseudonymizovaného profilu dle Vašich zájmů. Ale nebojte, tímto profilováním zpravidla není možná bezprostřední identifikace Vaší osoby, protože jsou používány pouze pseudonymizované údaje. Pokud nevyjádříte souhlas s těmito cookies, neuvidíte v reklamních sděleních obsah ušitý na míru Vašim zájmům.