Co je to Business Intelligence

Business Intelligence (zkráceně BI) je sběr, analýza a interpretace firemních dat, která slouží pro efektivní řízení výkonnosti podniku. 

Cíl Business Intelligence (BI)
Poskytovat informace pro správná manažerská rozhodnutí.

Funkce Business Intelligence
Sběr, analýza a prezentace obchodních dat.

Business Intelligence pomůže
Zlepšit strategické plánování a provozní efektivitu.

BI zahrnuje různé technologie, aplikace a postupy, které slouží k transformaci surových dat do smysluplných a užitečných informací.

Klíčové aspekty Business Intelligence:

Datový sklad (Data Warehouse):

Úložiště, kde shromáždíme data z různých zdrojů. Data zde konsolidujeme, očistíme a připravíme pro analýzu.

Vytěžování dat (Data Mining):

Analyzujeme velké množství dat za účelem objevení vzorů a vztahů. Používáme statistické metody a algoritmy pro predikci budoucích trendů.

Online Analytical Processing (OLAP):

Nástroje, které nám umožňují rychlou analýzu "vícerozměrných" dat. Díky tomu můžeme provádět složité dotazy a analýzy na různých úrovních agregace.

Reporting:

Generujeme reporty z analyzovaných dat. Reporty mohou být ve formě tabulek, grafů, reportingových map, dashboardů apod.

Dashboardy a Vizualizace:

Grafické prezentace dat, které vám umožňují rychle pochopit klíčové ukazatele výkonnosti (KPI).

ETL Procesy (Extract, Transform, Load):

Data získáváme z různých zdrojů, transformujeme je do vhodného formátu a následně načítáme do datového skladu.

Co je Business Intelligence

Díky zavedení Business Intelligence zlepšíte své strategické plánování, provozní efektivitu, lépe porozumíte trhu i zákazníkům. 

Posílíte svou schopnost včas reagovat na změny a nové příležitosti.

Chci nezávaznou konzultaci

Myslíte si, že BI není pro vaši firmu? Pojďme se podívat na 5 nejčastějších výmluv

Největší výmluvy, proč nezavést Business Intelligence:

BI není jen nástroj, je to nový způsob, jak chápat vaše podnikání.

"Je mi ctí se s vámi podělit o 5 hlavních důvodů proč nezavést BI, které jsem sesbíral během 16+ let praxe v oboru Business Intelligence a Controllingu."

Filip Ježek

Filip Ježek
produktový ředitel

CHARVÁT CTS

GIST Intelligence nám výrazně usnadňuje vyhodnocování rentability produktů, prezentaci ekonomických výsledků a plánování. Controlling zásob nám pomáhá odhalovat anomálie v zásobách a identifikovat ležáky, čímž snižujeme kapitál vázaný v zásobách. Nejnovější vítanou funkcionalitou GIST Intelligence je reporting zpoždění zakázek přímo na výrobní dílně.

Andrea Jiráková
Člen představenstva,
Finanční ředitelka / CFO

Ferona

Společnost GIST nám pomohla dobře se zorientovat v našich datech, odhalit chyby v primárních systémech a sdílet jednotné a především pravdivé informace v rámci celého managementu. Díky snadnějšímu plánování a prognózám můžeme získat lepší náhled do budoucnosti.

Ing. Milan Rada

ředitel lidských zdrojů a informatiky

Business Intelligence nástroje implementujeme už více než 30 let.

Staráme se o stovky zákazníků užívajících naše řešení. Ve všech oblastech výroby, obchodu, služeb, utilit i veřejné správy. Přesvědčte se o tom prostřednictvím našich Referencí.

1994
30
2024

Rádi vám poradíme s Business Intelligence řešením pro vaši společnost

Tyto webové stránky používají k poskytování svých služeb soubory Cookies. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů Cookies.
Nastavení Souhlasím
Souhlas můžete odmítnout zde.
×
Nastavení cookies

Zde máte možnost přizpůsobit soubory cookies dle kategorií, jak vyhovují nejlépe Vašim preferencím.

Technické cookies

Technické cookies jsou nezbytné pro správné fungování webové stránky a všech funkcí, které nabízí a nemohou být vypnuty bez zablokování funkcí stránky. Jsou odpovědné mj. za uchovávání produktů v košíku, přihlášení k zákaznickému účtu, fungování filtrů, nákupní proces nebo ukládání nastavení soukromí. Z tohoto důvodu technické cookies nemohou být individuálně deaktivovány nebo aktivovány a jsou aktivní vždy

Analytické cookies

Analytické cookies nám umožňují měření výkonu našeho webu a našich reklamních kampaní. Jejich pomocí určujeme počet návštěv a zdroje návštěv našich internetových stránek. Data získaná pomocí těchto cookies zpracováváme anonymně a souhrnně, bez použití identifikátorů, které ukazují na konkrétní uživatelé našeho webu. Díky těmto cookies můžeme optimalizovat výkon a funkčnost našich stránek.

Preferenční cookies

Preferenční cookies umožňují, aby si webová stránka zapamatovala informace, které mění, jak se webová stránka chová nebo jak vypadá. Je to například Vámi preferovaný jazyk, měna, oblíbené nebo naposledy prohlížené produkty apod. Díky těmto cookies Vám můžeme doporučit na webu produkty a nabídky, které budou pro Vás co nejzajímavější.

Marketingové cookies

Marketingové cookies používáme my nebo naši partneři, abychom Vám dokázali zobrazit co nejrelevantnější obsah nebo reklamy jak na našich stránkách, tak na stránkách třetích subjektů. To je možné díky vytváření tzv. pseudonymizovaného profilu dle Vašich zájmů. Ale nebojte, tímto profilováním zpravidla není možná bezprostřední identifikace Vaší osoby, protože jsou používány pouze pseudonymizované údaje. Pokud nevyjádříte souhlas s těmito cookies, neuvidíte v reklamních sděleních obsah ušitý na míru Vašim zájmům.