Dobře nastavený podnikový controlling vám ukáže příležitosti a odhalí hrozby.
Zprůhlední váš business a pomůže vám snadněji plánovat a forecastovat.
Režijní náklady bývají z důvodu pracnosti aplikovány příliš jednoduše. Zkreslují se tím skutečné výsledky produktů, což může mít vážné důsledky pro rozhodování.
V této oblasti je možné automatizovaně vypočítat a uplatnit libovolné množství režií.
Uživatelským způsobem lze ke každé režii přiřadit její náklady, alokační základnu i období, za které se má počítat. Zároveň lze pravidelně hodnotit, zda režijní sazby aplikované do kalkulací prodejů postačují k „umoření“ skutečných režijních nákladů.
Pomůžeme vám identifikovat nejvýznamnější druhy režijních nákladů, u nich společně posoudíme, kterými produkty či zákazníky nebo jejich skupinami jsou vyvolány. Následně určíme, které skupiny nákladů budou alokovány na jaké produkty a zákazníky.
Modul automaticky vypočte režijní sazby podle různých rozvrhových základen.
Podkladem pro výpočty jsou režijní náklady z modulů Ziskovost a Vnitropodnik. Měrné jednotky rozvrhových základen lze načíst z modulů (Prodej, Výroba, Výrobní kalkulace...), případně ze zdrojových informačních systémů, nebo vstupovat ručně.
Propočet režijních sazeb je možné provádět ve všech verzích (skutečnost, různé verze plánů a výhledů).
Modul průběžně vyhodnocuje vývoj objemu režií, souvisejících výkonů a výsledných sazeb. Trend podílu jednotlivých režií na celkových nákladech, přímých nákladech a tržbách.
Modul průběžně ověřuje zda plánované sazby zajišťují krytí skutečných režijních nákladů, a případně navrhuje jejich úpravy.
Režijní sazby vypočítané v tomto modulu jsou využity v modulu Prodej. Režijní sazby rozšiřují kalkulační vzorec pro analýzu prodeje o více úrovní krycího příspěvku, až po zisk.
Podrobnější kalkulační vzorec vám umožní:
• nalézt klíčové zákazníky a produkty s nejvyšším přínosem
• identifikovat produkty a zákazníky mimo požadovanou úroveň rentability
• včas zachytit změny ve vývojových trendech ziskovosti produktů a zákazníků
• zjistit detailní příčiny nedostatečné ziskovosti a rentability
• propočet prodejní ceny na základě úplných nákladů
• kvalifikovaněji rozhodovat o vyřazení produktů