Unikátní vlastnosti a schopnosti systému formovaly reálné potřeby našich uživatelů ze stovek projektů. Díky nim GIST Intelligence obsahuje vše, co potřebujete k získání těch pravých informací pro úspěšné řízení firmy. Přesvědčte se sami.
Plánování by se nemělo odehrávat jen na účtech a střediscích, ani osamocený plán prodeje nestačí. Ideální je z plánu prodeje odvodit i plán výroby a z něho plán nákupu. I pro obchodní společnosti může být důležité sestavovat plán příjmů a výdajů, nebo plán personálních nákladů či investic. V GIST Intelligence se rozsah i struktura dílčích plánů nastavuje podle potřeb zákazníka. Systém vám umožní si zvolit také úroveň podrobnosti, na které je pro vás plánování nejefektivnější.
Zvolte si správnou hloubku plánování, aby nebyla obtěžující, ale aby byl plán dostatečně přesný. Pro plán prodeje je většinou vhodné využívat jako podklad skutečné prodeje z minulých let a upravovat celková sumární čísla. Systém rozpad na potřebnou úroveň detailu zajistí sám. Vy pak můžete upravovat jen výjimky. Naopak plán režijních nákladů není dobré extrapolovat z minulosti. Vhodnější je vstupovat náklady od nuly, detailněji, a nejlépe i s textovým zdůvodněním.
Pokud už data v systému máte, proč je nepoužít pro plánování? Můžete plánovat na základě skutečnosti, vytvářet kopie verzí plánů a měnit pouze vybrané parametry nebo skládat forecasty jako kombinace skutečnosti a plánu. Můžete také plánovat na základě podobnosti. Určete například portfolio produktů prodaných novým zákazníkům na základě chování podobných zákazníků.
Data jsou vstupována pouze jednou. Systém obsahuje vazby, které zajišťují potřebnou výměnu dat mezi jednotlivými dílčími plány. Plán prodaných kusů se přenese jako podklad pro výrobu či nákup zboží, spotřeba vstupů z výroby pro plán nákupu atd. Vše se sejde ve finančním vyjádření na účtech a útvarech. Tyto vazby jsou uživatelsky modifikovatelné. Konzistenci hlídá systém za vás.
Systém umožňuje snadno přenášet data mezi verzemi. Chcete naplnit plánovací verzi daty loňské skutečnosti?
Chcete vytvořit druhou verzi plánu kvůli modelování jiných cen vstupů nebo vlivu změny kurzu?
Potřebujete namodelovat prodeje nového produktu/zákazníka podle vzoru některého ze současných? Nebo rychle sestavit kvartální forecast?
Systém vám nabídne intuitivní nástroje. Jednotlivé verze mezi sebou můžete snadno porovnávat, a nakonec vybrat tu nejlepší.
Smyslem plánu je určit cestu a kontrolovat, zda se od ní neodchylujeme. Analýza odchylek skutečnosti od plánu nebo forecastu je nedílnou součástí systému. Na reportech ihned uvidíte, kde začíná vznikat problém a můžete přemýšlet nad vhodnou reakcí.