Chcete zlepšit
firemní výsledky?

Dobře nastavený podnikový controlling vám ukáže příležitosti a odhalí hrozby.

Zprůhlední váš business a pomůže vám snadněji plánovat a forecastovat. 

 

 

Controlling prodeje

Získejte přesnější informace o ziskovosti produktů a zákazníků

Controlling prodeje slouží k plánování a hodnocení prodejů. Spojuje informace z faktur se skladovou cenou, odběratelskými bonusy, souvisejícími náklady a skutečně adresnými režiemi. Je možné hodnotit úspěšnost prodejních akcí i výkonnost obchodních zástupců. Analyzovat je možné denní prodeje, případně objednávky.

Nejčastější přínosy controllingu prodeje:

Technistone využívá GIST Intelligence
Technistone využívá GIST Intelligence Nasazením GIST Intelligence mají uživatelé možnost snadno reportovat prodejní data a vytvářet plány a předpovědi. Přečtěte si případovou studii.
Celá případová studie

Máte zájem o záznam workshopu na téma Controlling prodeje?

Analýza denních prodejů

Analyzujte skutečné prodeje v denním detailu. Analyzovat můžete dle produktů, odběratelů, měny, případně dle poboček, prodejen, výdejních míst, obchodních zástupců atd. K produktům lze dotahovat skladovou cenu, případně její rozpad, a analyzovat tak hrubou marži. Je možné sledovat jak vývoj v čase, tak i porovnání se stejným obdobím minulého roku.

Cílem analýzy denních prodejů může být i získání informace o úspěšnosti marketingové a prodejní aktivity na zvýšení prodeje v daných dnech. 

Výhled tržeb z objednávek

Z dat potvrzených objednávek získáte informaci o očekávaných objemech prodejů. Tuto informaci využijete pro porovnání s plánem a dříve tak identifikujete pravděpodobné odchylky plánu. Analýzu objednávek můžete také využít k včasnému hodnocení výkonnosti obchodníků.

Denní analýza plnění plánu 

Již v průběhu aktuálního měsíce můžete denně porovnávat nejen vývoj prodejů v daném měsíci např. se stejným měsícem uplynulého roku, ale také s měsíčním plánem. Je-li plán stanoven až na jednotlivé dny, můžete analyzovat i denní odchylky. Řešení vám umožní okamžitě reagovat na vývoj prodejů v aktuálním měsíci. 

Modelace obchodních cílů

Můžete stanovit obchodní cíle v souladu s celofiremními cíli a strategií obchodu. Obchodní cíle lze modelovat na libovolné agregované úrovni skupin odběratelů, skupin produktů, distribučních kanálů, měn. Modelovány mohou být objemy tržeb, procenta slev, marží či markupu, kurzy měn, nárůst či pokles průměrných prodejních cen apod.

Controlling prodeje vám umožní snadno vytvářet více verzí s rozdílnými parametry a srovnávat je mezi sebou.

Plánování prodeje

Stanovené obchodní cíle je možné zpřesnit do plánu prodeje v jednotlivých segmentech, po obchodních zástupcích, odběratelích, produktech. Hodnoty jsou plánovány zpravidla v měsíčním detailu, ale je možné plánovat jak na úrovni kvartální či roční, tak i týdenní či denní.  

Tvorba a vyhodnocování forecastů

Pro včasnou představu o výsledku společnosti na konci roku je vhodné tvořit forecasty, neboli výhledy, očekávané skutečnosti. Controlling prodeje vám umožní tvorbu forecastů jako kombinaci dat již uplynulé skutečnosti a dat dříve vytvořeného plánu období následujících. V rámci tvorby forecastu dochází k aktualizaci hodnot plánu následujících období dle aktuálního trendu.  

Díky analýze odchylek forecastu s ročním plánem můžete přijímat potřebná opatření již v průběhu roku.


 

Chcete dostat podnikový controlling na vyšší úroveň?
+420 495 809 359

Rádi s Vámi probereme detaily, poradíme, kde začít. Zanechte nám kontakt, brzy se Vám ozveme.
Tyto webové stránky používají k poskytování svých služeb soubory Cookies. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů Cookies.
Nastavení Souhlasím
Souhlas můžete odmítnout zde.
×
Nastavení cookies

Zde máte možnost přizpůsobit soubory cookies dle kategorií, jak vyhovují nejlépe Vašim preferencím.

Technické cookies

Technické cookies jsou nezbytné pro správné fungování webové stránky a všech funkcí, které nabízí a nemohou být vypnuty bez zablokování funkcí stránky. Jsou odpovědné mj. za uchovávání produktů v košíku, přihlášení k zákaznickému účtu, fungování filtrů, nákupní proces nebo ukládání nastavení soukromí. Z tohoto důvodu technické cookies nemohou být individuálně deaktivovány nebo aktivovány a jsou aktivní vždy

Analytické cookies

Analytické cookies nám umožňují měření výkonu našeho webu a našich reklamních kampaní. Jejich pomocí určujeme počet návštěv a zdroje návštěv našich internetových stránek. Data získaná pomocí těchto cookies zpracováváme anonymně a souhrnně, bez použití identifikátorů, které ukazují na konkrétní uživatelé našeho webu. Díky těmto cookies můžeme optimalizovat výkon a funkčnost našich stránek.

Preferenční cookies

Preferenční cookies umožňují, aby si webová stránka zapamatovala informace, které mění, jak se webová stránka chová nebo jak vypadá. Je to například Vámi preferovaný jazyk, měna, oblíbené nebo naposledy prohlížené produkty apod. Díky těmto cookies Vám můžeme doporučit na webu produkty a nabídky, které budou pro Vás co nejzajímavější.

Marketingové cookies

Marketingové cookies používáme my nebo naši partneři, abychom Vám dokázali zobrazit co nejrelevantnější obsah nebo reklamy jak na našich stránkách, tak na stránkách třetích subjektů. To je možné díky vytváření tzv. pseudonymizovaného profilu dle Vašich zájmů. Ale nebojte, tímto profilováním zpravidla není možná bezprostřední identifikace Vaší osoby, protože jsou používány pouze pseudonymizované údaje. Pokud nevyjádříte souhlas s těmito cookies, neuvidíte v reklamních sděleních obsah ušitý na míru Vašim zájmům.